loading...

Umurnya 71 Tahun Tapi Kelihatan Seperti Umur 30 Tahun Hanya Kerana Dia Makan 5 Jenis Makanan Ini Tiap Hari. Sungguh Menakjubkan!



iklan responsive


Like Page Kami Di Facebook!

Siapa yang tak inginkan kelihatan awet muda terus? Semua orang terutama kaum wanita pasti inginkan kelihatan muda setiap saat.

Banyak orang yang menyarankan untuk menggunakan minyak zaitun setiap hari agar terlihat tetap awet muda, tapi anda tahu tak, wanita yang satu ini selalu memakan 3 jenis makanan ini tiap hari supaya mampu kelihatan awet muda!

Dia sekarang sudah berusia 71 tahun, tapi penampilan dan wajahnya masih terlihat seperti baru berusia 30 tahun! Apa rahsianya? Jom bongkar!

1. Lobak

Lobak terkenal sebagai salah satu makanan yang berguna sangat untuk melembutkan tekstur kulit kita. Lobak juga mengandung zat pektin yang berfungsi untuk mengeluarkan zat racun atau zat yang tidak berguna keluar dari tubuh sehingga kulit kita terlihat lebih sihat.

Zat karoten yang terdapat pada lobak juga berfungsi untuk mencegah inginkandapan melanin pada kulit sehingga flek hitam pun tak akan tumbuh pada kulit kita.

Vitamin E yang terdapat banyak dalam lobak juga berfungsi sebagai antioksidan, oleh karena itu, kalau kamu inginkan punya kulit yang mulus, boleh deh coba makan lobak setiap hari mulai dari sekarang!

2. Buah cherry

Buah cherry ini terkenal sebagai buah yang berkhasiat untuk memutihkan kulit serta menghilangkan flek hitam pada kulit.

Banyak produk kecantikan yang menggunakan cherry sebagai bahan untuk produknya juga loh! Vitamin C dan zat besi yang dikandung buah cherry sendiri 20 kali jauh lebih banyak daripada buah apel.

Selain itu, vitamin A yang terkandung dalam buah cherry sendiri berfungsi untuk pertumbuhan sel kulit baru dan memperindah kulit.

3. Zaitun

Zaitun sendiri sudah digunakan sejak jaman Yunani sebagai bahan kecantikan wanita. Zaitun berguna sangat sebagai essence untuk menjaga kulit kita.

Selain itu, minyak zaitun juga berguna untuk membantu menghadang zat yang baik untuk sel kulit kita seperti sinar UV serta berperanan sebagai antioksidan!

4. Anggur

Anggur memiliki kandungan polifenol yang tinggi dan berfungsi untuk menunda penuaan dini serta sebagai antioksidan. Selain itu, anggur juga mengandung asam tanat dan asam sitrat berguna untuk melembutkan dan melembabkan kulit.

Selain itu anggur juga punya kandungan vitamin B3 serta mineral yang tinggi untuk meningkatkan kelembaban serta mempercepat regenerasi kulit.

5. Mentimun

Mentimun mengandung gula serta asam amino tinggi yang banyak dibutuhkan oleh tubuh kita ketika kita beraktivitas ataupun regenerasi kulit.

Selain itu, mentimun juga mengandung vitamin yang cukup tinggi dan berfungsi untuk menutrisi kulit serta otot tubuh kita sehingga mampu menunda penuaan serta mengurangi keriput.

Asam yang terkandung pada mentimun juga berguna loh untuk memutihkan kulit, menyembuhkan luka bakar akibat sinar matahari, serta meredakan alergi pada kulit.

Nah sekarang anda sudah tahu kan rahsia awet nenek 71 tahun ini macam mana kan? Jom terus borong semua jenis makanan ini setiap hari supaya kamu mampu tetep awet muda!

Jangan lupa share ke teman-temanmu juga ya!


ikalan saiz 250




loading...

0 Response to "Umurnya 71 Tahun Tapi Kelihatan Seperti Umur 30 Tahun Hanya Kerana Dia Makan 5 Jenis Makanan Ini Tiap Hari. Sungguh Menakjubkan!"

Post a Comment